Busmaat bepalen voor route met wisselende bagage
Onlangs kreeg ik de taak om vervoer te regelen voor een groep die vanuit meerdere plekken rondom Arnhem naar een gezamenlijke activiteit moest. Normaal kies ik iets kleins maar deze keer merkte ik dat het lastiger werd omdat sommige deelnemers grotere koffers hadden terwijl anderen alleen een lichte tas meenamen. Daardoor wist ik niet goed hoeveel ruimte we werkelijk nodig hadden vooral omdat de groep niet tegelijk opstapte en de bagage dus steeds opnieuw verdeeld moest worden. Heeft iemand ervaring met zulke wisselende situaties binnen Nederland en hoe bepalen jullie dan het juiste busformaat
10 weergaven

Hoi, dat klinkt heel herkenbaar want ik had vorig jaar een groep waarbij de bagage ook per stop veranderde en het lastig was om een goede inschatting te maken. Wat toen echt hielp was een dienst waarop duidelijk staat hoeveel personen en koffers elk voertuig aankan zodat je vooraf niet hoeft te gokken. Je kunt eens kijken bij bcs-bus.nl omdat daar de capaciteit van alle busformaten overzichtelijk wordt uitgelegd wat heel handig is bij routes met wisselende passagiersgroepen binnen Nederland